فائزون|۲۱ آبان ۱۳۶۴

کدخبر : 6439 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۷/۱۵|۱۰:۲۰

تاریخ شمسی  ۲۱ آبان ۱۳۶۴

تاریخ قمری ۲۸ صفر ۱۴۰۶

تاریخ میلادی ۱۲ نوامبر ۱۹۸۵

خلاصه روز: 

114 در جلسه امروز مسئولان نیروی زمینی سپاه که با حضور وزیر سپاه پاسداران و جانشین فرمانده کل سپاه برگزار شد، بحث درباره راهبرد عملیاتی جمهوری اسلامی ادامه یافت و دلایل ناممکن‌بودن اجرای عملیات گسترده در وضعیت کنونی و ناچاربودن به اجرای عملیات محدود برای گذر از این وضعیت و آماده‌شدن برای عملیات گسترده در سال آینده بیان شد. در این جلسه، وزیر سپاه هم یادآور شد که ضمن بیان اینکه من هم با شما هم‌عقیده هستم، اما همه در انتظار یک عملیات گسترده هستند. وی افزود که ما مأموران اجرا هستیم و بهتر است خودمان را شریک تصمیم‌گیران جنگ نکنیم.

115 در جلسه عصر امروز قرارگاه مرکزی سپاه پاسداران با حضور فرمانده کل سپاه و حاضران جلسه صبح، بحث "راهبرد عملیاتی" ادامه یافت و محسن رضایی با بحث درباره طرح مانور عملیات در منطقه فاو اینکه می‌توانیم با به‌کارگیری آتش گسترده، نیروی زرهی، احداث دژ و خاکریز بخشی از کمبود نیروی انسانی را جبران کنیم، از حاضران درباره طرح مانور نظرخواهی کرد. وقتی فرماندهان مشکلات و کمبودها را برای عملیات در فاو مطرح کردند، محسن رضایی با اشاره به فشارهای شدیدی که وجود دارد و بیان اینکه خاطره بسیار تلخی برای امام خواهد بود که سپاه بگوید تا امکانات نباشد، نمی‌جنگد، افزود که نظر امام این است که جنگ باید با قدرت ادامه یابد و نتیجه آن سقوط صدام باشد. وی نتیجه‌گیری کرد که خط کاری ما این است که ضمن تلاش برای افزایش توان، کاری که می‌کنیم به ثمر برسد.

116 تأکید رئیس ستاد قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) سپاه بر ضرورت استفاده از حمام‌های رفع آلودگی شیمیایی در عملیات آینده در نامه‌ای به قرارگاه‌ها و یگان‌ها.

117 اعتراض دولت هلند به اقدام نیروی دریایی ایران که یدک‌کش هلندی را مجبور کرد به‌جای انتقال نفتکش یونانی موشک‌خورده به بحرین، آن را به جزیره سیری منتقل کند.

118 اقدامات امروز گروه‌های ضدانقلاب در غرب کشور، خساراتی را به نیروهای خودی تحمیل کرد؛ درگیری دو گروه دمکرات و کومه‌له ادامه یافت؛ چند تن از عناصر دمکرات تسلیم نیروهای خودی شدند.

119 شیوه‌های عملی برای بسیج 10 میلیون دانش‌آموز ایرانی، در همایش مدیران کل آموزش‌وپرورش سراسر کشور با حضور وزیر آموزش‌وپرورش، وزیر سپاه و فرمانده کل سپاه بررسی شد.

120 امام خمینی، حجت‌الاسلام محتشمی را به سرپرستی کمیته‌های انقلاب اسلامی در سراسر کشور منصوب کرد.

121 یکی از نمایندگان مجلس خبرگان، انتخاب آیت‌الله منتظری به جانشینی امام خمینی را اعلام کرد.

122 دادستانی امریکا برای یکی از متهمان ارسال قطعات یدکی جت‌های جنگنده به ایران، تقاضای 17 سال حبس کرد.

123 سفر رئیس‌جمهور ترکیه به امارات و سفر حاکم قطر به لندن در ادامه تلاش‌های دیپلماتیک بعد از اجلاس شورای همکاری خلیج‌فارس و تأکید آنها بر ضرورت پایان جنگ؛ ادامه پافشاری مقامات کویت بر حمایت از عراق.

124 تفسیر و گزارش بی‌بی‌سی، خبرگزاری فرانسه و روزنامه گاردین درباره تعویق سفر وزیر خارجه عمان به ایران، دعوت عربستان از دکتر ولایتی برای سفر به این کشور، مذاکرات امیر قطر و نخست‌وزیر انگلیس، ادعای پیشنهاد ایران برای امضای پیمان همکاری و عدم تجاوز با شورای همکاری خلیج‌فارس، بدبینی دیپلمات‌های غربی به موفقیت تلاش‌های جدید شورای همکاری.

125 نماینده عراق در سازمان ملل در نامه‌ای به دبیرکل به توجیه بمباران اهواز پرداخت و وزیر خارجه عراق نیز در نامه‌ای دیگر از محاکمه اسیران محرک اغتشاش در اردوگاه گرگان ابراز نگرانی کرد.

126 اطلاعیه مطبوعاتی "جامعه دفاع از ملل" درباره سرکوب و اختناق شدید مخالفان حکومت عراق در چندین شهر کردستان عراق و ناپدیدشدن 2000 نفر.

127 همکاری‌های اقتصادی و تسلیحاتی عراق و یونان، موافقت هند با تعویق مجدد بازپرداخت بدهی عراق.

128 امضای موافقت‌نامه درازمدت فروش روزانه 150 هزار بشکه نفت ایران به آلمان.

129 بحران قیمت نفت و کاهش آن به بشکه‌ای 20 دلار به‌دلیل رعایت‌نکردن سهمیه مشخص‌شده و افزایش تولید نفت اکثر اعضای اوپک برخلاف سهمیه تعیین‌شده.

130 ادامه تلاش‌های کمیته میانجیگری عرب با هدف ایجاد شکاف میان سوریه و ایران و نزدیک‌کردن سوریه به اردن و عراق.

131 کریستین ساینس مانیتور: جنگ ایران و عراق سایه شومی بر سایر کشورهای خلیج‌فارس و نیز دو ابرقدرت انداخته است که اعتبار و توانایی دیپلماتیک امریکا در برقراری یک آتش‌بس را زیر سؤال برده و اکنون به نفع جامعه جهانی است که این جنگ پایان یابد.

132 مصاحبه مسئول امنیتی جنبش امل، رئیس مجلس نمایندگان لبنان و شیخ فضل‌الله درباره تحولات اخیر لبنان، نقش سوریه در لبنان و نفوذ در جنبش امل، نقش شوروی در تقویت گروه‌های چپ در لبنان، ضرورت تأثیرگذاری ایران بر جنبش امل و نگرانی از امضای توافقنامه سه‌جانبه در دمشق.

133 جلسه سخنرانی عبدالعلی بازرگان از نهضت آزادی درباره جنگ و صلح، پس از مشاجره لفظی و طفره‌رفتن از پاسخ به سؤالات برخی از شرکت‌کنندگان، به تشنج کشیده شد و ناتمام ماند.

ضمیمه گزارش130: ادعاهای مجله الدستور درباره روابط ایران و سوریه.

ارسال نظر






captcha
ارسال